2.01.2010




*


Yeni yıl, yeni yıl; geldin, geçtin ulan, ne vardı bu kadar rahatsızlığa dedirterek hem de...  Tam bir keşmekeş gibiydi, esasen hoş sürprizler oldu, Koray İzmir'den kalktı, geldi. Onu sürekli masada yalnız bırakmak zorunda kaldım, hiçbir telefona, meaja cevap veremedim, insanlar içtiler, içtiler, oynadılar, zıpladılar, programdan önce izlediğim dansöz çıkmadı, çok sinirlendim, ama elden ne gelir sadece seneye aynı kişiyle çalışmamı etkiler. Gece yarısına on kala maliyeciler geldiler, her yıl ki rutin kontroller, sonra onlar gitti, yeni yıla girdik, bir süre kimse yeni yıla girmiş gibi hareket etmedi sanki, sonra herkes dağılmaya ve dağıtmaya başladı....

Ertesi gün bir yerlere kahvaltıya gittik, sağanda yumurtayı özlediğimi fark ettim, çok lezizdi. Gerçi o gün sersem gibiydim, Koray ı geçirdikten sonra, evde uyudum, uyudum, uyudum, sonra bir süre kendime gelemedim, salak gibi oldum, kalktım; ve ne zamandır izleyemediğim;


inglourious basterds ı izledim. Bununla ilgili çok yazmak istediğim bir şey yok esasen, Tarantino nun çekim yasaları haline gelmiş pek çok ayrıntının farklı filmlerinde ki bütünlüğünü bozmuyor gibi, sanki chapterlara çok gerek yokmuş gibi, en sevdiklerim arasında bar sahnesi vardı, o sahne başka bir yere ait gibiydi, tuhaf olan yanıysa zaten riske girmiş olan planın, adamın viski istemesiyle kadının da hiçe sayıp içmemesi, madem Almanlar üçü öyle yapar neden buna zemin hazırlayanlardan biri de sen oldun değil mi sorarlar adama, en azından ben soruyorum, kremaya batırılan sigaranın ardından gelen iç burkan acı dokunaklıydı cidden, tuhaf bir kapışma, Führer in geldiği gala gecesi ve görünemeyen korumaları arayan gözler, bu kadar komik olamaz, ayrıca yapılan göndermelerin zeka pırıltıları olduğunu varsaymak mı gerekir yoksa bunlar zorlama mıdır, bunu da anlamış değilim, Şu kafa derileririn soyulma sahneleri iğrençti ya, zaten Alman Ordusu daha çok sanata olan düşkünlüğüyle ön planda, adamlara ait gösterilen bir tane işkence sahnesi yok, herkesin kafasında ki yargı iyi kullanılmış, Nazi genel bir kavram o yüzden onların ne yaptığını göstermeye gerek yok, asıl sinemada dahi olsa Yahudi kökenli Amerikan askerleri ya da Fransızlar ın onlara neler yapabildiği, Yahudiler için iyi bir mastürbasyon aracı da olabilir bu film, Yahudi lobisi olarak Tarantino yu eminim iyi kutlamışlardır. İlk chapterda ki mandıracı amcadan çok etkilendiğimi söylemeliyim, neyse aklıma daha gelecek pek çok şey olacaktır. Sonraya da saklamalıyız, ne kadar beğenilsin ya da beğenilmesi, sonuç itibariyle bütüne bakıldığında
şölen gibi izlenebilecek bir film, tabi ki Brad amcamızın karakteri nasıl iyi yansıttığı da cabası diyorum. O surat ifadesiyle kalakalmak yorucu olsa gerek.

Bugün de böyle tuhaf işte, sadece tuhaf. Annemin gelmiş olması mükemmel bir şey, insanın bozulmasını istemediği düzenin bir parçasında ilerlemesi rahat bir duygu, ani hastalıklar ya da ölümler ailesel olarak zor travmalar ve bir süre bunlarla baş başa kalmak istemediğimi düşünüyorum, en azından bir süre daha ne olur, kimse ölmesin ya da hastalanmasın daha Yenal ı atlatamadım, bir başkasını kaldıracak durumda değilim oldu mu cicim, kayıtlara geçsin diye söylüyorum, artık ne kadar ciddiye alırsın bilmiyorum ama, herkes bir süre yerli, yerinde ve sağlıklı olabilir mi acaba...



.

Hiç yorum yok: