19.12.2009




*

Bütün gece saçma sapan 2012 filmini izledim, mısır yedim, ayaklarım uyuştu, sonra kitap okudum, kim bilir kaç sayfa okudum ama aklımda hep başka şehirler vardı. Okuduğumdan hiçbir bok anlamadım, aklımda bile yok, kitap kapağı hariç;

2012 filmi cidden çok anlamsız olmuş, hani nasıl bir 2012 yi zihinlerde meşrulaştırma olayıdır anlamadım da, efektler filan mucize de hani o arabalı ve yıkılma sahneli hatta uçaklı sahnelerin tümü için bilgisayar efektlerini yapanlara verilecek paraları, senaristlere harcasalarmış daha iyi iş çıkabilirmiş çok ucuz bir gişe filmi, hayatımda da bu kadar çirkin siyahi bir amerika başkanı görmemiştim, genelde yakışıklı olurdu, bu adam ı ıh olmamış, klasik amerikan filmi endüstrisi, eğer bir felaket varsa kesin amerika başkanı zenci oluyor, çok saçmaydı ya, off cidden zaman kaybı. Yazık oldu zamanıma, okuyup da anlayamadığım onca satır için harcanmış zamanlarım daha değerli...


Bu arada dün Gattaca yı izledim sahi, çok beğendim, Uma Thurman ablamızın filmin içinde bir objeden farkı olmaması da ayrıca bir durumdu, yine de durağan güzelliğiyle Ethan abimize filmin içinde bir anlam kazandırması ise gözümden kaçmış değil, daha gerçekçi bir bilimsel kurgu izlemek keyifli ve ürkütücüydü, herkesin fişlendiği, kanından,idrarından geçirdiğin kazaların bile kayıtlı olduğu bir veri tabanı ve daha iyi bir cins olarak seçilebilenlerin yaşam standartları vs. vs.sonuç hep aynı mucizevi olarak kodlanmış kardeşinden daha iyi olacağını kanıtlamış bir Vincent ve intihar etmeyi bile başaramayan Jerome un hazin sonu, filme tuhaf çelişkiler, gereksiz ayrıntılar dahiolsa, onca bilim kurgudan daha iyidir diye düşünüyorum.  Özellikle geniş açı çekimlere bayıldım, tabi renk skalasında ki geçişler, oyuncularla, senaryoyla, görüntülerle bağlantılı durağanlık çok cezbediciydi, tam bir bütünlük oluşturmuş. Neyse .

Sağlıkçı bayanların dışarıdaki hayatlarında da aynı tuhaf surat ifadeleri değişmiyor sanki, değişebilenler çok nadir gibi, nedir bu insanlarda ki özelliğin mizaca olan yansıma hali, anlamış değilim.


.

Hiç yorum yok: